Nieuws

15/11/2019

Beter Geven debuteert in DBB100

In de nieuwste editie van DBB100 zijn de grondleggers van Beter Geven opgenomen. Lees meer >

19/09/2019

Workshop ‘Theory of Change’ op 30 januari 2020

Op donderdag 30 januari 2020 kunt u aan de slag met uw eigen Theory of Change. Lees meer >

27/08/2019

Cursus ‘Financiële beoordeling van aanvragen’ op 6 februari 2020

Op donderdag 6 februari 2020 verzorgt Beter Geven wederom een cursus waarin de financiële aspecten van aanvraagbeoordeling centraal staan. Lees meer >

Nieuwsarchief

Twitter LinkedIn

Van vermogen naar verandering

Cover_rapport_ABNAMRO

ABN AMRO MeesPierson heeft samen met onderzoekers van de Maastricht University een studie verricht naar geefgedrag onder hun vermogende klanten. Wat blijkt: 92% van de respondenten geeft gul, ruim € 11.000 per jaar. En er wordt vooral gegeven aan gezondheid, welzijn, natuur en armoedebestrijding in het buitenland.

Waarom geven deze filantropen? De motieven die het meest genoemd zijn:

  • het is een morele plicht;
  • de wens om bij te dragen aan een betere wereld;
  • de wens om iets terug te doen voor de samenleving;
  • maar vooral, het geeft plezier!

Ook blijkt uit het onderzoek dat geven niet makkelijk is. Voor sommigen is het zelfs een dagtaak geworden. En wist u al dat vrouwen meer geven dan mannen?

Wilt u meer lezen over de verschillende type filantropen en hoe zij geven en waaraan? Download dan hier het rapport.

Ga terug naar het overzicht van verschenen publicaties >>>