Nieuws

22/03/2018

Waarom vrouwen en millennials ander advies willen

Op woensdag 11 april organiseert Philanthropy Impact – in samenwerking met onder meer Beter Geven – in Amsterdam een bijeenkomst over advies aan vrouwen en millennials. Lees meer >

22/11/2017

Cursus ‘Financiële beoordeling van aanvragen’ in maart 2018

Op donderdag 15 maart 2018 verzorgt Beter Geven een cursus waarin de financiële aspecten van aanvraagbeoordeling centraal staan. Lees meer >

20/10/2017

“Iedere donderdagochtend om half tien contact”

Beter Geven heeft voor Fonds 1818 de basis gelegd voor wat uiteindelijk het project Verrijk je Buurt is gaan heten. Lees meer >

Nieuwsarchief

Twitter LinkedIn
22/03/2018

Waarom vrouwen en millennials ander advies willen

Op woensdag 11 april organiseert Philanthropy Impact – in samenwerking met onder meer Beter Geven – in Amsterdam een bijeenkomst over advies aan vrouwen en millennials.Meer dan 90% van het aantal vermogenserfgenamen wijzigen onmiddellijk na ontvangst van hun erfenis van financieel adviseur, aldus het Britse Institute for Preparing Heirs. Bijna 70% van die geërfde rijkdom zal rechtstreeks naar vrouwen gaan. En die hebben duidelijke ideeën over geld in vergelijking met hun mannelijke tegenhangers: uit onderzoek blijkt dat vrouwen vooral geïnteresseerd zijn in het gebruik van hun vermogen voor liefdadigheidsactiviteiten. Wat betekent dit allemaal voor u als financieel adviseur?

Vermogende vrouwen en millennials willen meer dan vermogensadvies van hun professionele vermogensadviseurs: zij willen benaderingen van filantropie en sociale investeringen bespreken als onderdeel van hun vermogensplanning. Daarnaast moeten professionele adviseurs omgaan met de complexiteit van het adviseren aan meerdere generaties.

Tijdens de bijeenkomst staan dan ook de volgende onderwerpen centraal:
– Trends bij vermogende vrouwen en millennials en wat zij van hun adviseurs verlangen;
– Overzicht van belangrijke veranderingen en onderzoek op dit gebied, waaronder prestaties en metingen, strategieën en motivatie;
– Aandacht voor de filantropische reis en gezinsdynamiek van millennials en hoe zij hun waarden naleven.

Leden van Philantropy Impact kunnen zich gratis inschrijven voor dit evenement. Niet-leden betalen € 50. Aanmelden kan via de website van Philanthropy Impact