Nieuwe profilering

In 2023 viert De Hollandsche Molen – de belangenvereniging van monumentale molens in Nederland – het honderdjarig bestaan. In de aanloop naar dat jaar hebben we onderzoek gedaan naar positionering en vooral profilering van de vereniging richting brede publiek. Daaruit is de ambitie naar voren gekomen dat De Hollandsche Molen zich meer als een sterk merk gaat neerzetten. Daarbij dienen alle activiteiten – waaronder het Molenfonds, de Molendagen en de Molenprijs – veel meer onder de vlag van de vereniging naar buiten gebracht te worden.

 

Beter Geven is gevraagd het advies ook naar de praktijk te vertalen. Het jubileum in 2023 vormt een unieke gelegenheid om een nieuw publiek te bereiken, voortbouwend op de reputatie die is opgebouwd. Feitelijk is het hét moment om het merk De Hollandsche Molen opnieuw te laden. Om in 2023 de vruchten te kunnen plukken, dient in 2021 een vruchtbare bodem voor het jubileumjaar gecreëerd te worden.

 

Beter Geven verzorgt op interimbasis de aansturing van het cluster Draagvlakverbreding in de aanloop naar een nieuwe profilering en de viering van het jubileum.